Kościół Akademicki w Rzeszowie

Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie, al. T. Rejtana 21

Wspólny wyjazd w Pieniny

28 maja 2019

Wyjazd w Pieniny

W dniach 17 - 19 maja 2019 r. Duszpasterstwo Akademickie "Emaus" i Ruch Czystych Serc (wspólnoty młodzieżowe działające przy Parafii św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie) wspólnie zorganizowały wyjazd integracyjny w Pieniny. Dzięki Bożej Opatrzności mogliśmy się cieszyć wręcz wymarzoną pogodą a sam wyjazd obfitował w wiele atrakcji i niespodzianek.

Gdy w piątek po trzygodzinnej podróży dojechaliśmy na miejsce noclegowe naszym oczom ukazał się wspaniały dom z ogrodem wtopiony w piękny pieniński krajobraz. Po zakwaterowaniu zabraliśmy się do przygotowania kolacji. "Panowie", bo to oni pod egidą Mateusza przejęli inicjatywę, okazali się pierwszorzędnymi kucharzami. Po kolacji przyszedł czas na integrację. Spędziliśmy zatem wieczór na różnego rodzaju grach i zabawach, a radości i śmiechu było co niemiara. "I tak minął dzień pierwszy...".

W sobotę rozpoczęliśmy dzień od wspólnej Eucharystii w domowej kaplicy a po śniadaniu udaliśmy się samochodami do Krościenka, skąd ruszyliśmy na podbój Trzech Koron. I chociaż wysiłek włożony w wędrówkę był niemały to piękne widoki, cudowna przyroda i super przeżycia wszystko wynagrodziły! W drodze powrotnej był czas na zamoczenie nóg w górskim potoku i na uzupełnienie prowiantu. Wieczorem zaś przeszedł czas na grilla, wspólny śpiew, grę na gitarze, na opowieści i na... "zmówiny"! Ubaw był przedni a atmosfera niezapomniana.

W niedzielę o 8 rano była Eucharystia a następnie śniadanie. Tym razem kucharskim kunsztem wykazały się "panie" i suto zastawiły stół na tarasie. Później było pakowanie i wymarsz do wąwozu Homole i na Wysoką. Po powrocie z wyprawy był jeszcze czas na naleśniki i krótki odpoczynek w Szczawnicy. Po regeneracji sił wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do Rzeszowa dojechaliśmy w godzinach wieczornych.

Warto dodać, że każdy z uczestników, tak jak potrafił, służył swoją pomocą innym: jeden był kucharzem, ktoś inny ministrantem... Był też muzyczny i był fotograf... Ktoś zmywał naczynia, ktoś inny robił herbatę... Nie zabrakło nawet marzycieli, romantyków i rannych ptaszków... Najważniejsze jednak, że wszyscy wspaniale się bawili, a przy tym wielbili Boga za dar stworzenia i wzajemnej przyjaźni...

Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy a więc i nasz wyjazd dobiegł końca. W sercach zachowujemy jednak cudowne wspomnienia z wspólnie spędzonych chwil i już planujemy kolejne wyjazdy...